Hormonfritt

Bella skriver om NC igen. Och som vanligt kommer de trilla in massor med kommentarer av folk som blivit gravida.


Jag tror NC är en bra produkt, om du sover likadant varje natt och har likande vanor. Inget för en småbarnsföräldrar alltså. Har inte sovit en hel natt på 6 månader.. 

Men mer hormonfritt åt folket. Jag har prövat femcup, kopparspiral och alla alternativ med hormoner på marknaden. Just nu kör jag med ägglossningstest, vilket mer eller mindre är samma princip som NC. Kondom de dagar jag är fertil och resten är fritt. Men sen är de inte hela världen om jag skulle bli gravid igen.. 

Hur gör ni ?

Saxat från bloggen
Inlägget
Allmänt, Blondinbella | |
#1 - - Anna:

Jag använder P-piller men skulle nog vilja byta. Blir ganska påverkad :/

#2 - - .-.:

P-piller suger! mer kondom åt folket :)

#3 - - Fanny Svensson:

Älskar verkligen Natural Cycles , har använt den senaste året. De som utvecklat appen har verkligen förändrat mitt liv. Jag har stenkoll på min kropp nu vilket känns fantastiskt.

#4 - - cicci:

Jag använder spiral. Har samma i 5 år och slipper mensen, hur smidigt som helst. Fattar inte hur man kan komma ihåg att ta tempen / en tablett varje dag.

Svar: Jag glömde ta Pillar flera dagar så blev tvungen att pröva något annat. Insåg då hur dåligt jag mått av hormonerna
Bloggfokus

#5 - - Bloggbevakning:

Jag har precis bytt till hormonspiral! Den gjorde ont som satan att sätta in men nu behöver jag inte tänka på den på 5 år! Så skönt, speciellt som jag hela tiden nojjade över att missa ett piller, bli magsjuk och råka spy upp det eller ta det för sent.

Svar: Tips när du ska byta igen. På mottagningen vid medis får en lite bedövningssalva innan de trycker in spiralen. Känns knappt :)
Bloggfokus

Upp